Duurzame plaatsing van onderwijsprofessionals

Van vacature naar verbondenheid:
duurzame inzetbaarheid centraal
De Onderwijskracht richt zich op meer dan het invullen van vacatures: wij zetten in op duurzame plaatsing van onderwijsprofessionals. Onze benadering gaat uit van het vinden van de juiste match tussen mens en organisatie, met aandacht voor context, cultuur en ontwikkelambities. Dit betekent dat we niet alleen kijken naar de huidige behoeften van een school, maar ook naar de lange termijn doelen en de persoonlijke groei van de onderwijsprofessional. Door te investeren in de ontwikkeling van medewerkers en het creëren van een ondersteunende werkomgeving, streven we naar een situatie waarin zowel de school als de professional floreren.
Onze aanpak.
Wij ondersteunen schoolbesturen en -directies bij het inrichten van selectieprocedures die gericht zijn op lange termijn inzetbaarheid. Daarbij bieden we ondersteuning in het opstellen van realistische profielen, het voeren van scherpe selectiegesprekken en het inrichten van onboardingtrajecten die zorgen voor een goede landing van nieuwe medewerkers.
Naast werving en selectie kijken we actief mee naar de randvoorwaarden die duurzame plaatsing mogelijk maken: een helder inwerkprogramma, professionele begeleiding, ontwikkelmogelijkheden en een veilige teamcultuur. Indien gewenst begeleiden wij scholen in het verbeteren van het personeelsbeleid om retentie te bevorderen.
Voor schoolbesturen die kampen met structurele personeelsdruk helpen wij bij het ontwikkelen van langetermijnstrategieën voor instroom, doorstroom en behoud, met gebruik van data en prognoses.
.png)

Het resultaat?
Gemotiveerde professionals die zich verbinden aan de organisatie, wat leidt tot een lagere uitval en een stabielere personeelsformatie. Dit resulteert in een werkomgeving waar medewerkers zich gewaardeerd en ondersteund voelen, waardoor ze langer bij de organisatie blijven en hun volledige potentieel kunnen benutten.